کاهش درد زانو با تزریق prp
نوشته شده توسط : dryousefi

اگر مایل هستید کاهش درد زانو را تجربه کنید و به دنبال جایگزینی برای تزریق استروئید یا تعویض مفصل هستید، درمان های ترمیمی کم تهاجمی می توانند به بازگرداندن تعادل به زندگی شما کمک کنند. اگر به دنبال کاهش درد زانو خود هستید و از روش های قدیمی نتیجه نگرفته اید باید به سراغ تزریق prp بروید. prp یک گزینه درمانی نوآورانه است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

کاهش درد زانو با تزریق prp

درد زانو که در نتیجه آرتریت یا آسیب قدیمی شروع می شود، بیماری ای است که با افزایش سن ایجاد می شود. غضروفی که بین مفاصل قرار دارد به آرامی از بین می رود و باعث می شود استخوان ها روی یکدیگر ساییده شوند. این یک بیماری دردناک است، اما درمان هایی وجود دارد که می تواند کمک کند. پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت، درمانی امیدوارکننده است که در پی آر پی ایران ارائه می شود.

تزریق prp برای ترمیم بافت های آسیب دیده و کاهش درد زانو انجام می شود. تیم ما پلاسمای غنی از پلاکت را مستقیماً به غضروف زانو تزریق می کند تا بدن را برای بازسازی بافت تحریک کند. بسیاری از بیماران مدت کوتاهی بعد از تزریق پی آر پی کاهش درد زانو را گزارش می دهند. 

 

کاهش درد زانو 

 

همه چیز در مورد پی آر پی

خون شما دارای سه جزء اصلی است: گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها. پلاکت ها مسئول لخته شدن خون و بهبود زخم هستند. آنها حاوی سیتوکین های شفابخش و فاکتور رشد هستند که رشد بافت جدید را تسریع می کنند. PRP حاوی غلظت بالایی از پلاکت است. برای ایجاد prp، نمونه خونی از بازوی شما می گیریم. این نمونه سپس در یک سانتریفیوژ با سرعت بالا چرخانده می شود تا سطح پلاکت ها متمرکز شود. سپس PRP حاصل را به نواحی درد یا آسیب تزریق می‌کنیم تا بهبودی سریع‌ تر انجام شود. بدن شما به طور طبیعی پلاکت ها را به محل آسیب می فرستد. PRP تعداد پلاکت‌ ها را در این ناحیه افزایش می‌دهد تا بهبودی و کاهش درد زانو سریع‌ تر و مؤثر تر اتفاق بیفتد.

دکتر ناصح یوسفی

چگونگی بهبودی با prp

پلاکت ها می توانند زخم ها و بریدگی ها را درمان کنند. علاوه بر این خاصیت، قدرت شفابخشی بالایی نیز دارند. پلاکت ها به آزادسازی فاکتورهای رشد و سیتوکین هایی که زخم ها را التیام می بخشند، کمک می کنند. به علاوه، پلاکت‌ها این قدرت را دارند که سلول‌های سالم را به سمت آسیب بفرستند و رشد مجدد سلول‌های سالم را تحریک کنند. پی آر پی هنگامی که به شکل متمرکز تزریق می شود، قدرت های شفابخش را برای التیام آسیب هایی که بدن با آنها مبارزه می کند، تحریک می نماید. تزریق پی آر پی زانو، گردش خون بیشتری را در نواحی آسیب دیده ایجاد می کند. این کار بافت آسیب دیده شما را با مواد مغذی و اکسیژن پر می کند تا روند بهبودی بیشتر شود و کاهش درد زانو میسر شود.

 

بیشتر بدانید: مدت زمان بهبودی بعد از تزریق prp چقدر است؟

قدرت های درمانی پی آر پی برای کاهش درد زانو

فاکتورهای رشد موجود در PRP باعث تشکیل رگ های خونی جدید می شود که گردش خون را در بافت آسیب دیده بیمار افزایش می دهند. پی آر پی سلول های بنیادی را به محل آسیب دیده جذب می کند. سلول های بنیادی سلول‌های خاصی هستند که می‌توانند به هر نوع سلولی که برای ارتقای بهبودی و عملکرد مطلوب لازم است، تبدیل شوند. با درمان PRP، بدن شما تولید کلاژن را نیز افزایش می دهد. کلاژن پروتئین اصلی بافت است که قدرت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

اقداماتی مثل، ترویج تکثیر سلولی، کاهش درد زانو و بازسازی بافت، به اتفاق هم بهبودی را تسریع می‌کنند. التهاب ممکن است یک پاسخ طبیعی به آسیب باشد، اما زمانی که مزمن شود، می تواند مانع از بهبودی شود. پی آر پی به مقابله با التهاب کمک می کند و فضایی را برای بدن شما ایجاد می کند تا خود را ترمیم کند. مطالعات محققین نشان داده است که PRP یک محیط متعادل و بهینه برای بهبودی ایجاد می کند. تزریق PRP باعث می شود که بدن شما بهتر بتواند ترمیم بافت را ارتقا دهد.

 

درد زانو با تزریق prp ایران 

 

موارد منع انجام تزریق پی آر پی

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت ممکن است برای بیماران آرتروز که:

  • وضعیت سلامتی کافی ندارند و می تواند با تزریق بدتر شود، مانند عفونت فعال، بیماری متاستاتیک، یا بیماری های پوستی خاص
  • اختلالات خونی و خونریزی خاصی دارند
  • تحت درمان ضد انعقاد هستند (و نمی توانند به طور موقت درمان را تعلیق کنند)
  • کم خونی دارند
  • باردارند 

علاوه بر این بیمارانی که به محصولات لبنی حساسیت دارند و برای کاهش درد زانو به تزریق پی آر پی روی آورده اند باید به پزشک خود در مورد حساسیت خود اطلاع دهند. اگر پلاسمای غنی از پلاکت با ماده افزودنی به نام ترومبین گاوی که از گاو گرفته می شود، ترکیب شود، این بیماران ممکن است واکنش آلرژیک را تجربه کنند.

تزریق پی آر پی انجام دهیم یا ندهیم؟

ابتدا درمان‌های متعارف آسیب‌دیدگی مانند تزریق استروئید و مسکن‌ها را امتحان کنید. اگر اینها در کمک به کاهش درد زانو و رفع اختلال عملکرد شما موفق نبودند، PRP ممکن است قدم بعدی شما باشد. 

تعداد دقیق درمان های PRP که نیاز دارید به ناحیه تحت درمان و میزان آسیب شما بستگی دارد. اگر فقط می خواهید عملکرد روزمره خود را بازیابی کنید و همچنین اگر فردی فعال هستید که به دنبال بازگشت به ورزش مورد علاقه خود هستید، درمان های PRP مناسب هستند.

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

نتیجه

کاهش درد زانو با روش های مختلفی مورد درمان قرار می گیرد که تزریق پی آر پی یک از این روش ها است. مراکز پی آر پی تهران و سایر شهرها تزریق پی آر پی زانو را باید با دقت کافی انجام دهند. زمانی که فرد بیمار تصمیم به انجام تزریق prp زانو می گیرد باید به خوبی تحقیق کند و مراکز پی آر پی ایران را به خوبی مورد بررسی قرار داده تا بعد از عمل دچار مشکل نشوند.

مرکز پی آر پی دکتر یوسفی یکی از بهترین مراکز پی آر پی غرب تهران به شمار می رود. شما می توانید با مراجعه به سایت prp ایران یا سایت پی آر پی دکتر یوسفی از نحوه عملکرد ما مطلع شوید. نظرات مردم در مورد  تزریق پی آر پی زانو همراه با فیلم تزریق پی آر پی زانو در سایت ما موجود است. نظرات مردم در مورد تزریق پی آر پی زانو در فیلم تزریق پی آر پی زانو بیانگر نحوه عملکرد مرکز پی آر پی دکتر یوسفی است.

 

برای دانلود مقاله کاهش درد زانو با تزریق prp روی لینک کلیک کنید.

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و کاهش درد زانو با تزریق prp

 





:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: